GELOVIG NEMEN WE AFSCHEID VAN ONZE GELIEFDE PASTOOR EDDY LE BEER (°1960)

Donderdag 18 mei vierde de katholieke kerk het hoogfeest van Onze-Lieve-Heer Hemelvaart. Gods geliefde zoon Jezus Christus keert na Zijn lijden en kruisdood terug naar Zijn Vader. Hij vertelt zijn leerlingen dat Hij hen niet alleen laat maar een Helper zal zenden om de Kerk op te bouwen. Met Hemelvaart dringt het tot de apostelen door dat ze Jezus voortaan op een andere manier in hun leven kunnen toelaten.

De ontreddering die de leerlingen voelden als Jezus definitief uit hun gezichtsveld verdwijnt, is best herkenbaar voor wat wij vandaag voelen bij het heengaan van pastoor Eddy.

Op donderdag 18 mei 2023 – de dag van Hemelvaart – heeft hij ons verlaten om terug te keren naar Zijn Vader die hij zo liefhad. Wij treuren om zijn afscheid maar tegelijkertijd zegt hij ons: “Ik ben terug thuis gekomen bij mijn Vader en alle geliefden die mij voorgingen”. Treur niet om mij want ik ben enkel uit jullie gezichtsveld verdwenen; in geloof blijven wij voor altijd met elkaar verbonden; ik laat jullie niet los . Bid voor mij, mijn parochianen en al de mensen die ik liefhad. Houd elkaar vast en bouw verder eendrachtig Gods kerk uit. Ik ben slechts aan de andere oever.

De christelijke uitvaartliturgie van pastoor Eddy gaat door op zaterdag 27 mei 2023 om 10 uur in de Sint-Amanduskerk van Gavere.
De namis gaat door op zondag 18 juni om 9 uur eveneens in zijn kerk van Gavere.

Volgens zijn wens wordt na de crematie zijn asse toevertrouwd aan de aarde op het kerkhof van Drongen.

Dit bericht is geplaatst in HOME. Bookmark de permalink.