VORMSELCATECHESE PAROCHIE NAZARETH

Beste jongere,
wil u graag het sacrament van het vormsel ontvangen?

Deze afbeelding heeft een leeg alt-attribuut; de bestandsnaam is vormselnazareth.jpg

Dan kunnen je ouders u inschrijven voor de vormselcatechese..
Alle leerlingen die starten in het zesde leerjaar kunnen zich laten inschrijven voor de catechese.
Het is een vrije keuze, iets waar je bewust voor kiest en waar je ook tijd voor vrij maakt.

Na het doopsel en de eerste communie is het vormsel het derde sacrament waardoor je wordt opgenomen in de gemeenschap van gelovigen. In de kerk van Jezus.
Als je voor het vormsel kiest, wil je God een plaats geven in je leven en als christen door het leven gaan. Het is een bewuste stap om verder te groeien als christen.
Graag ontmoeten we u met velen tijdens de vormselcatechese bijeenkomsten en vieringen.

Beste ouders,
Op het einde van het schooljaar bezorgen we in alle basisscholen van de parochie Nazareth de uitnodiging en het inschrijvingsformulier aan de leerlingen van het vijfde leerjaar.

We stellen in voorbereiding op het vormsel een traject voor, zonder mensen te overvragen. We willen ouders en kinderen iets meegeven, rond geloof laten nadenken, dit op een zinvolle manier.

Verdere vragen en/of info voor inschrijving van je dochter/zoon, kan je bekomen via email naar catechese.nazareth@gmail.com

Of neem gerust contact met de vormselploeg:
Ann De Vuyst Gsmnr. 0470 38 86 49
Francine De Geyter Gsmnr. 0487 46 09 16
& Martin Dhaenens

Willen jullie als gezin meestappen in het komende catechesejaar, dan kan je je dochter, zoon inschrijven voor het vormsel.

Inschrijving voor het vormsel in 2024.
Graag nodigen wij jullie uit naar het inschrijfmoment op dinsdag 12 september 2023, start om 19u30, einde omstreeks 21u00, dit in de kerk te Nazareth.
Op deze avond zal u meer uitleg krijgen over onze manier van werken en de planning.
U kan uw kind dan ook, desgewenst, inschrijven.

Voorwaarden voor deelname aan de catechese en voor het vormsel in 2024:

• geboren in 2012 en gedoopt zijn.
  • wonend op het grondgebied van parochie Nazareth, of de lessen volgen in één van de drie lagere scholen gelegen op onze parochie (let op: de parochie is kleiner dan de gemeente Nazareth-Eke)

Gelieve alvast in jullie agenda te noteren:

• dinsdag 12 sept. 2023 om 19u30: inschrijfmoment, enkel voor de ouders.
  • woensdag 27 sept. 2023 van 14u tot 16u: startactiviteit met vormelingen in de kerk.
  • zondag 1 okt. 2023 om 10.30u: gezinsstartviering met vormelingen en familie.

Wat na het vormsel?
Info over de IJD-werking. (Interdiocesane Jeugddienst)

Het vormsel is voor vormelingen slechts de start op hun weg in het geloof. Maar, wat na het vormsel? Hoe gaan ze verder op weg met hun geloof?
Waar kan ik mijn vormeling met een gerust hart achterlaten?
U bent niet de enige ouder die zich dat afvraagt. Vanuit de jongerenpastoraal proberen wij dankzij ons gevarieerd aanbod een antwoord te geven op die vraag.
Op volgende webpagina vindt u een overzicht van onze activiteiten afgestemd op vormelingen: https://www.kerknet.be/ijd/informatie/jong-en-gelovig
Elke zomer organiseren we de Ontmoetingsdagen (OD), het Jokri-kamp voor gelovige jongeren tussen 12 en 18 jaar.
Voor een eerste indruk: https://www.youtube.com/watch?v=PhMB0lfrOOc&t=38s (Klik op de link om het filmpje te bekijken)