ASWOENSDAG 2 maart 2022

VIERING IN DE SINT-AMANDUSKERK TE GAVERE.

We merken het als we naar buiten kijken … de dagen zijn al langer, de zon schijnt meer, de natuur ontluikt … de lente komt stilaan dichterbij. Halverwege de krokusvakantie staan we aan het begin van de 40-dagentijd. We mogen op weg gaan naar het feest van de verrijzenis. Het kan maar volop Pasen worden als we samen met broederlijk delen blijven delen en herverdelen. De parochieploeg maakte een eenvoudige en sterke gebedsviering om Aswoensdag op de liturgische kalender aandacht te geven. Dank aan de vele vormelingen en hun ouders, de parochianen die we wekelijks mogen ontmoeten en de gelovigen die voor de gelegenheid naar de kerk van Gavere afzakten op woensdag 2 maart 2022 om 19 uur. De kerk was goed gevuld, de aandacht was oprecht en de duiding voor het project van broederlijk delen dankzij beeldmateriaal zorgt voor een eigentijds accent. Laten we samen het teken van ons christenzijn met fierheid dragen en aan de wereld rondom ons laten zien dat de liefde van Christus ons blijft inspireren. De verbondenheid van onze parochieploeg was voelbaar in deze viering. Dit compliment van meerdere aanwezigen geeft ons de kracht om te blijven ten dienste te staan voor de geloofsgemeenschap.

VIERING ONZE-LIEVE-VROUWEKERK NAZARETH.

Enkele sfeerbeelden van de Assewoensdagviering in de kerk van Nazareth.