ASWOENSDAGVIERINGEN

We nodigen alle christenen uit tot de viering van Aswoensdag op 22 februari 2023 om 10.30 uur in de kerk van Nazareth of om 19 uur in de kerk van Gavere.

We verbranden de oude gewijde palm van Palmzondag van vorig jaar tot asse en laten ons tekenen met een assekruisje terwijl de priester zegt “Bekeert u en opent uw hart voor Jezus”. Asse symboliseert dat we sterfelijk zijn en daarom is het goed eens stil te staan bij de manier waarop we leven maar tegelijkertijd wordt de asse ook teken van nieuw leven.

Aswoensdag is ook de eerste dag van de veertigdagentijd of vastentijd, een periode van bezinning en gebed en een uitnodiging tot solidariteit met anderen. Net zoals ieder jaar is in de veertigdagentijd Broederlijk Delen ook bij ons te gast. Laten wij ons in deze tijd tot God keren en leven naar zijn Woord.

Dit bericht is geplaatst in HOME. Bookmark de permalink.