PAROCHIEBLAD – EEN LAADPAAL VOOR HET LEVEN.

Een woordje toelichting bij de jaarleuze van Kerk en Leven…

Ons persoonlijke en kerkelijke leven kende het voorbije anderhalve jaar een slopende periode. Het coronavirus ontregelde alles wat ons dierbaar was en leidde soms tot moedeloosheid. Op zulke momenten ontdekken we wat ons dierbaar is en waaruit we energie en hoop putten.

Met Kerk & Leven willen we de wekelijkse leverancier van positieve energie zijn voor onze lezers. Een laadpaal voor het leven, als het ware. Wie in ons blad leest over al het goede, mooie en waardevolle in de samenleving, binnen en buiten de Kerk, voelt zich helemaal opgeladen. Onze artikels – lokaal, diocesaan en nationaal – proberen een voedingsbron te zijn voor harten en geesten.

Een laadpaal voor het leven sluit natuurlijk ook aan bij de tijdsgeest. Fossiele brandstoffen verdwijnen langzaam naar de achtergrond, klimaatvriendelijke energie neemt het over. Hoewel we de link met het klimaat niet letterlijk leggen, tonen we ermee aan dat Kerk & Leven ook in die ommekeer vooroploopt, met een knipoog naar de encycliek Laudato si’.

Op de foto zien we een jongeman die blijgezind Kerk & Leven leest terwijl zijn wagen een oplaadbeurt krijgt. Twee laadbeurten tegelijk dus, een letterlijke voor het voertuig en een figuurlijke voor de eigenaar. Zijn glimlach maakt duidelijk dat hij er deugd aan beleeft en er straks weer een weekje tegenaan kan. Precies zoals onze lezers.

Ook in 2022 willen we heel graag jullie laadpaal zijn. Elke week vallen we bij onze abonnees in de bus, als opkikker in een samenleving die wel wat positiviteit kan gebruiken.
We moedigen jullie hierbij dan ook aan om binnenkort het abonnement op Kerk & Leven (parochieblad) te hernieuwen.

We zijn benieuwd om te horen waarom jullie het abonnement verlengen. Alle reacties hierover (wat vinden jullie goed, wat vinden jullie minder interessant, waarover willen jullie in de toekomst meer lezen, wat interesseert jullie, of wat interesseert jullie net niet, …) zijn welkom via het contactformulier op onze website www.parochie-in-gavere-nazareth.be, voor het contactformulier druk u HIER of ga naar rechtsboven op de pagina.