MARIALE OMMEGANG NAZARETH 8 september 2021.

MARIALE OMMEGANG – VERSIEREN VAN DE KERK
Enkele dagen voor het hoogfeest van Maria’s Geboorte op 08 september 2021, worden er volop voorbereidingen getroffen in de kerk.

Een groep vrijwilligers zorgt er voor dat alle versiering aangebracht wordt. De blauwwitte doeken worden omhoog gehesen, alle vlaggetjes en vaandels worden op hun plaats gehangen en gezet, de blauwe draperieën worden opgehangen aan de grote poort, de lichtkrans buiten wordt opgehangen en aangesloten, de rode loper wordt uitgerold, …
Dank je wel aan al deze vrijwilligers voor hun harde werk.

Mariale Ommegang – bloemenversiering © Karen De Wilde

Daarna is het de beurt aan de werkgroep bloemenversiering. Blauw en wit, de kleuren van Maria, zijn in alle bloemstukken terug te vinden. Heel passend en heel mooi gedaan.
Dank je wel aan deze vrijwilligers voor hun mooie werk.

Mariale Ommegang – beeld klaarmaken © Karen De Wilde

Maria komt als laatste aan de beurt. Op de vooravond van haar Hoogfeest zowel krijgen Maria en het Jezuskind hun mooie kleren aan.

Mariale Ommegang – Maria en Jezuskind dragen dezelfde soort kroon © Karen De Wilde

Voor het eerst sinds lang kan het Jezuskind opnieuw pronken met zijn mooie kroontje. Dit kroontje werd niet meer gebruikt na de diefstal en het opnieuw maken van het kindje omdat het niet meer op het hoofdje van het nieuwe kindje paste. De werkgroep dankt Marc W. van ganser harte om dit opnieuw in orde te brengen.

Mariale Ommegang – klaar voor de hoogdag van 08 september 2021 © Karen De Wilde

Tot slot wordt Maria, in afwachting van de vele bedevaarders, voor het altaar-podium geplaatst.

MARIALE OMMEGANG
Onder een stralende zon kon Maria vorige week woensdag weer haar rondgang langs de 15 mysteries van de rozenkrans maken.
Na de Ommegang in besloten kring in 2020, mochten we nu opnieuw bedevaarders toelaten. Er waren geen beperkingen meer op aantallen, zowel in de kerk als buiten.

VOOR ALLE FOTO’S DRUK HIER

Copyright foto’s: Karen De Wilde, Pieterjan Quisquater, Annick Geiregat, Johan Van Der Beken.

Het aantal bedevaarders lag wat lager dan voorgaande jaren, maar al bij al was de werkgroep heel tevreden met de opkomst: zowel in de kerk, tijdens de ommegang zelf als achteraf in de zaal.

Dank je wel aan al onze vrijwilligers, voor en achter de schermen, die er ook dit jaar weer voor gezorgd hebben dat de Ommegang vlekkeloos verlopen is.

MARIALE OMMEGANG NAZARETH – Beelden van AVS TV.