BOEKENVERKOOP T.V.V VZW DE TINTEN

Verkoop tweedehandsboeken op donderdag 08 september 2022 n.a.v. de Mariale Ommegang van 14.30 u. – Ten voordele van VZW De Tinten in Gent.

Ik ben Jan Lootens en werkzaam voor VZW De Tinten in Gent, een organisatie voor ‘mensen zonder papieren, daklozen en vluchtelingen’. Voor onze dagelijkse werking zijn we o.a. afhankelijk van de inkomsten van onze tweedehandswinkels. Ik ben verantwoordelijk voor de afdeling ‘christelijke en religieuze boeken’ van onze boekenwinkel. Dankzij de ‘Werkgroep Mariale Ommegang’ krijg ik de gelegenheid om op donderdag 08 september 2022 n.a.v. de Mariale Ommegang in Nazareth christelijke tweedehandsboeken te verkopen voor, tijdens en na de Ommegang. Bij goed weer buiten aan de kerk, bij slecht weer binnen in de kerk.

VZW DE TINTEN

Een overzicht van het aanbod:
Thema Maria:
Over Maria: o.a. br. Max Thurian en fr. Roger van Taizé, W. Stinissen, G. Blacquière, pauselijke documenten, pr. Poppe, X. Durrwell, H.U. von Balthasar, M. Warner, W. Logister, J. Pelikan, I.de la Potterie, R. Laurentin, Gr. de Montfort.

Over bedevaartsoorden: Lourdes en de h. Bernadette, Medjugorje, Fatima (zr. Lucia), Oostakker (P. De Rudder), Scherpenheuvel.

Apocriefe literatuur over Maria.
(Kunst)Boeken groot formaat: G. Doré, P. Schmidt, L. Van Overloop, O. Gielliet, H. Geybels, Arcabas.

Andere thema’s:
bijbels, CD’s, religieuze gedichten, heiligen (o.a. de geschriften van Franciscus en Clara van Assisi), geschenkboeken, christelijke spiritualiteit, wereldreligies, gezin en opvoeding, monastiek (abdijen), lijden en rouw, kerkgeschiedenis voor jonge mensen, gebed, Lam Godsbrochures (P. Schmidt).
Auteurs: K. De Meester, T. Halik, Augustinus, D. Bonhoeffer, Thich Nhat Hanh, F. De Maeseneer, H. Opdebeeck, L. Boeve, K. Demasure, J. Mettepenningen, B. Standaert, H. Arts, H. Nouwen, A. Grün, J. Lafrance, I. Driessen, M. Verhulst, M. De Smet, K. Velghe, E. Leclerc, I. Cornu, M. Ter Steeg, M. De Vries, G. Blacquière.

VZW DE TINTEN

Indien je een bepaald boek zoekt kan je mij altijd mailen: jlootens57@gmail.com of bellen naar 0471 65 54 65, ik zal dat boek (als wij het hebben) dan meebrengen naar Nazareth.
Terloops: we hebben ook een website (www.detinten.be) en daar vind je via de links ‘winkels’ en ‘boekenwinkel’ ook een specifiek aanbod van boeken, dat echter maar beperkt is.

Dit bericht is geplaatst in HOME. Bookmark de permalink.